۰۴ مهر، ۱۳۸۵

نكات عكاسي ديجيتال (1)

تصميم دارم مطالبي رو در مورد دروبينهاي ديجيتال و عكاسي ديجيتال در طي چند مقاله جمع آوري كنم، گرچه ممكنه خيلي از اين موارد در عكاسي آنالوگ هم استفاده بشه.
اين مقالات رو از سايت http://www.photoxels.com تهيه و براتون ترجمه مي كنم. اميدوارم بتونه تا حدي مفيد باشه. اگر شما هم از اين دسته مقالات داريد ميتونيد به من ايميل كنيد تا همه بتونن از اون استفاده كنن.
انتخاب قاب (Frame) مناسب در عكاسي:
انتخاب يك قاب مناسب در عكاسي از جمله موارد مهم در كيفيت و زنده بودن عكس مي باشد،معمولا مناظر جلوي عكس (Foreground) جهت قاب عكس استفاده مي شوند. شاخه هاي آويزان يك درخت، قاب پنجره يا در، آرك آويزان از سقف و ترتيب سطري از درختان مثالهاي خوبي از قاب يا Frame هستند.
وقتي در حال گرفتن يك عكس مي باشيد خوب چشمانتان را به منظره جلوي عكس (و حتي پس زمينه عكس) كه مي تواند قاب طبيعي عكس شما باشد باز كنيد. براي انتخاب مناسب قاب ممكن است نياز به تغيير وضعيت ايستائي بدن و تغيير بزرگنمائي دوربين باشيد.



قابهاي مصنوعي:
عكس شما مي تواند پس از عكاسي در نرم افزارهاي ويرايش عكس مانند Photoshop با تركيب عكسهاي ديگر قاب شود و نوع و زيبائي آن به ميزان تصور شما بستگي دارد. در اين بخش نكته مهم در انتخاب متناسب قاب با منظره عكس مي باشد كه بايد همگوني و همخواني داشته باشند.
اهميت قاب را مي توانيد در دو عكس از يك موضوع با هم مقايسه كنيد، حتما شما از عكسي كه داراي قاب زيباي (ترجيحا طبيعي) است بيشتر لذت مي بريد !

نظرات: ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]





<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]